Ser ni någon skillnad?

Jag hade egentligen tänkt publicera bilder från Midsommar i det här inlägget men efter 2 timmar av redigering på en bild så känns det som om jag bara vill gå ut istället för att göra samma sak med alla bilder!
 
LÄS det här så ska ni få se....
 
1 Jag tar ut bilden ur kameran
2.Redigerar lite så att den ser naturlig ut i Photoshop lightroom och sedan i photoshop
3 Då ser den helt bra ut. Ungefär som bild 2 fast något naturligare.
4 Laddar upp bilden på blogg. se och då ser bilden helt plötsligt ur så här:
 
Bild 1.
Det enda som ser någorlunda bra ut är tröjan, överhåret på vänstra sidan och de ljusare fälten i ansiktet, kransen och bakgrunden.
 
5. Då försöker jag göra bilden mycket ljusare i photoshop och sänka kontrasten. men det är fortfarande inge bra. 6.Efter att ha laddat upp 10 olika bilder på bloggen som alla ser mer eller mindre onaturliga ut så blir det slutligen så här:
 
Bild 2:
För svarta skuggor än, för hög kontrast på vissa ställen, för ljust på vissa ställen, alldeles för röd i det mörka. men ungefär som bild 1 såg ut i photoshop, så som jag vill ha den.
 
Men då ser samma bild (bild 2) ut ungefär så här när jag har den i photoshop:
 
Ni kanske ser skillnaden?!
 
Har ni samma irriterande problem? Eller kanske någon idé på vad som är felet? Kommentera gärna!
 
Jag funderar på att testa blogga någon annanstans ett tag bara för att se om det funkar bättre.


Kommentera inlägget här :D :

Ditt namn :D :
Kom ihåg mej :D :

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din Bloggadress:

Vad har du på hjärtat? :) :




Trackback