Påsklov! :D

Äntligen! :D Nog har man längtat ganska mycket nog ;) Påsklov betyder antingen att min uppdatering kommer att öka på bloggen eller att den kommer bli superdålig ;) Men det är väl likadant för de flesta antar jag! :) Så ni får se helt enkelt.
.
Idag så har det varit en tävling på min skola som heter påskracet! Jag var en av de 4 deltagarna från min klass! Vi skulle springa varsin del av en hinderbana.
Jag skulle springa en del då jag skulle över, under, över, under några häckar sedan göra några kullebyttor och sedan skulle jag och en annan person stå på varsin bänk (ca 1,5 m mellan) och luta mot varandras händer och gå längs bänkarna så!
.
Det gick riktigt bra och vårat lag fick bästa tiden i försöken på hela skolan! Men sedan i finalen då bästa sexan, sjuan, åttan, nian skulle tävla så lade dem till en grej som försvåra allt. En innebandy klubba var utplacerad på 4 olika ställen på banan. För mig var den precis innan häckarna. Det var meningen att man skulle ha ena änden av klubban i golvet och andra i pannan och skulle sedan snurra 10 varv! Jag tänkte visst de här varven blir väl inget problem, jag brukar ju inte bli yr så lätt så okej.
Men oj så fel jag hade.
.
Vi skämde ut oss lite under finalen pg.a våran yrsel. men alla som gjorde det där såg mer eller mindre vingliga ut efteråt. Jag kan bara säga att mina häckar och hela världens snurrade ganska bra och man såg och hörde nada.
Många lag kämpade också om utklädnads priset och tro mig det var många riktigt roliga kostymer. Allt från Star wars till killar utklädda till tjejer.
.
Förra året vann vi allt men i år blev det en 3:e plats, men jag tyckte att vi ändå gjorde det bra! :) Nu tänker jag läsa lite "Hunger spelen" innan Nina kommer.
Vi ska ju som sagt ut och se "Hunger spelen" på bio ikväll. Längtar verkligen.
.
Men bloggar mer imorrn! :D
.
.
.
Glad Påsk
.


Kommentera inlägget här :D :

Ditt namn :D :
Kom ihåg mej :D :

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din Bloggadress:

Vad har du på hjärtat? :) :




Trackback